Ik ben er!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Max - WaarBenJij.nu Ik ben er!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Max - WaarBenJij.nu

Ik ben er!!

Blijf op de hoogte en volg Max

08 Februari 2014 | Australië, Sydney

Na een reis van dik 24 uur ben ik gearriveerd, inmiddels al meer dan een dag. De reis, ja, wat moet ik erover zeggen, hij was lang en ik moest veel zitten. Tijdens het tweede deel, richting Sydney, vroeg ik me met nog 10 uur te gaan toch wel af waarom ik nou per se zo ver weg moest. Maar toen we eenmaal bijna in Sydney geland waren raakte ik toch wel enthousiast. Nadat het quarantaine team iemand van boord had gehaald (geen idee waarom) mocht de rest ook naar buiten. Wat volgde was anderhalf uur lang wachten voor de paspoortcontrole, blijkbaar moesten er wat mensen ondervraagd worden. Ik mocht echter zo doorlopen en toen ik mijn bagage had gepakt kon ik me gaan voorbereiden op het doorzoeken van de bagage. Ik werd echter de enige rij ingestuurd die zo door mocht lopen. Ik werd op mijn blauwe ogen geloofd. Er waren wel een paar interessante taferelen: een niet Engels sprekende man die niet begreep waarom hij geen vlees mee mocht nemen en een vrouw die uit haar rolstoel moest komen maar dat naar eigen zeggen niet kon. Op een of andere miraculeuze wijze stond ze een paar seconden later toch op. Goed, ik was het land binnen. Op zoek naar de shuttle bus naar het hostel dan maar. Na twee keer vragen was die gevonden en na een half uur wachten was ook de bestuurder klaar om te gaan. Ik voelde me prima, geen last van een jetlag. Eenmaal in het hostel aangekomen kreeg ik snel een kamer toegewezen, en daar heb ik me gesetteld. Aangezien het middag was besloot ik een wandeling te gaan maken; snel even de hoogtepunten spotten. Het resultaat: een foto van het Opera Houdse en de Harbour Bridge. Tegen zessen was ik toch wel moe en sindsdien ben ik ook niet meer uit mijn bed gekomen. Een prima nacht zou je denken, maar dat was wel anders toen ik vanochtend wakker werd met EMERGENCY EMERGENCY EVACUATE NOW! Het brandalarm ging af. Iedereen liep, slaapdronken, in lange rijen de trap af. Nadat de brandweer was gekomen kwam de oorzaak aan het licht: iemand had besloten een sigaret op te steken in zijn kamer. Geweldig, om zo je dag te beginnen. Later bleek ook nog eens dat ik de nacht door had gebracht in de verkeerde kamer. De man had van Hagen in plaats van van Oostrum verstaan. Ik kon verhuizen, gelukkig niet al te ver. Nu lig ik op de kamer met 2 schotten en 5 anderen die ik nog niet gezien heb. Verder heb ik vandaag een wandeling gemaakt door de botanische tuinen, naar het beste punt om het Opera House en de Harbour Bridge in één foto te vangen. Na nog even in Hyde Park te hebben gelegen, cricket te hebben gekeken en de drukste straat van de stad te hebben bekeken ben ik weer terug gegaan naar het hostel. En dat is nu. Als ik meer te vertellen heb, zien jullie het wel weer. Doei!

  • 08 Februari 2014 - 10:49

    Carla:

    Hoi max,

    Leuk om jouw reisverslagen te lezen. Wat kan jij grappig schrijven;) .
    Je slaapt dus nu op "zaal" ipv op een kamer alleen. Heb je wel geboft die eerste nacht.

    Geniet ervan. Gr uit het regenachtige nederland.

    Gr carla

  • 08 Februari 2014 - 11:02

    Agnes Van Scheppingen:

    He Max
    Ik heb je verslag gelezen leuk om zo op de hoogte te zijn van je belevenissen .
    Nog veel plezier en geniet ze wacht op het volgende verslag.
    Liefs Agnes

  • 08 Februari 2014 - 12:10

    Ivon:

    Zo dat was een hele belevenis!!!!!
    We hopen nog veel leuke en goede verhalen van je te horen
    dikke kus arnold en ivon

  • 08 Februari 2014 - 16:28

    Dieneke:

    Zo te lezen is je reisavontuur zeer geslaagd begonnen! Leuke blog, lekker te lezen.

  • 09 Februari 2014 - 08:53

    Anja:

    Hi Maxi, supernleuk. om jouw reisverslagen te lezen. Wat is er met je skype?

    Have fun..x

  • 09 Februari 2014 - 15:50

    Carla:

    Waar blijven de rest van je belevenissen van de afgelopen dagen? Ben nieuwsgierig wat je allemaal al hebt gezien en gedaan en of je leuke mensen hebt ontmoet???

    Kijk uit naar je volgende blog :) , hup aan de schrijf !!!!

    Grtz x carla

  • 09 Februari 2014 - 15:50

    Carla:

    Waar blijven de rest van je belevenissen van de afgelopen dagen? Ben nieuwsgierig wat je allemaal al hebt gezien en gedaan en of je leuke mensen hebt ontmoet???

    Kijk uit naar je volgende blog :) , hup aan de schrijf !!!!

    Grtz x carla

Verslag uit: Australië, Sydney

Max

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 10892

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 17 Juli 2014

Het grote avontuur naar Australië en Brazilië

Landen bezocht: